Polen iFokus

Polen

Etikett: resor
Läst 1224 ggr
Malyna
0

Otrevlig personal på hotell

Något som jag reagerade på när vi valde hotell nu var att många som hade skrivit recensioner var negativa. Inte bara på det hotellet som vi valde, utan på ALLA i Polen. Givetvis ska man inte lita på andras omdömen, utan se med egna ögon. Men varför är så många negativa? Det stod mycket att personalen inte kunde bra engelska t ex. Det kanske inte är så konstigt eftersom man åker till Polen? Man får ju försöka kommunicera mellan båda parterna om man inte kan polska. Sedan var det att personalen var alltid sur & otrevlig. Det gjorde oss lite rädd. Är det oftast så på hotell i Polen? Att personal är otrevliga? När man bor på hotell i Sverige så är dom oftast trevliga & serviceutriktade. Blir något fel så försöker dom göra allt för att ordna det. Men i Polen verkar dom skita i allt. Eller? Enligt recensionerna verkar det som så…

Sajtvärd på Polen

Simonson
1

Jag har bott både i Warszawa och Krakow - på flera olika hotell.

Mycket trevlig och serviceminded personal som gjorde allt för att gästerna skulle trivas. Ibland gnäller folk för gnällandets skull;-)

Inaarah
0

Det är nog väldigt olika. Jag har bott på ett hotell i Polen där personalen verkligen var fruktansvärt otrevlig, och på ett annat hotell blev en dator stulen på hotellrummet (fjärde våningen). Det var inga andra gäster på hotellet förutom vårt resesällskap just då, så det kändes lite olustigt… Men, på ett annat hotell var det väldigt serviceminded och trevlig personal, så det beror nog helt på! :)

Simonson
0

Det är klart, man kan råka ut för otrevlig personal om man har otur eller väljer fel…Fast jag skulle nog aldrig våga lämna datorn på hotellrummet utan att stoppa in den i safetyboxen…inte här i Sverige heller ;-)

Inaarah
0

Absolut - det var lite det jag menade. Det spelar nog ingen roll var i världen man är. :) I det här fallet var det en annan i sällskapet som lämnade den på rummet, jag hade inte heller gjort det utan safetybox. Men känslan av att det var någon/några som varit inne på hennes rum kändes obehaglig. Det kan ju likväl varit någon som letat i mina väskor utan att hitta något, liksom. Men men, alla mynt har två sidor. Självklart finns det vänlig, service minded och tillmötesgående personal på hotellen i Polen!

[ElisabethYL]
1

Det finns nog bra och dåliga hotell i hela världen…

Har funderat på att åka ner nästa sommar och tänkte använda den här sidan till att lära mig lite i förväg.. 🤔

Malyna
1

Vi bodde på Osrodek Graal & det var jättebra. Trevlig personal & dom fixade allt för oss. En personal kunde engelska om jag förstod rätt, men vi kan polska. Ingen safety box där dock. Våra datorer & systemkameror låg i hotellrummet & inget blev stulet.

Sajtvärd på Polen