För att svara på detta själv så har jag en kompis som har en PL-registrerad bil. Han blir stoppad av polisen väldigt ofta & dom kollar noga alkohol samt om bilen är utrustad med droger osv. Tycker det är lite dålig stil för han har PL-reg. Vet fler som varit ute för detta..
Någon som har detta också?
Sajtvärd på Polen
Polen är inte direkt känt för att ha bra förare och de flesta manliga förare som jag känner är just det, inte bra bakom ratten. Det är "jag först" som gäller för dem ute på gatorna, antagligen därför polisen kollar lite extra noga om de har att göra med polacker. Synd, men förståeligt. Man ska inte ta det personligt. Jag har kört i Polen en gång, mitt i Warszawa av alla ställen också. Jag kan lugnt säga att stadskörning i centrala Stockholm är en barnlek i jämförelse hur det är i Warszawa. Ingen respekt alls direkt för sina medtrafikanter. Kommer ALDRIG köra i Polen igen.
Jag tror det är stor skillnad på att köra i Swinoujscie och Warszawa, om Swinoujscie är en liten stad. Har aldrig varit där, så det kommer nog vara en annorlunda upplevelse skulle jag tro.
Det gör det säkert. :)
Jag körde en gång Zakopane tur och retur, med en del stopp på vägen, bl.a. Częstochowa och Kraków.
Vilda och dåliga medtrafikanter på lika dåliga vägar.
Men… det var för ca. 35 år sedan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
😃
Jag har kört en del i Swinoujscie, Stargard, Goleniów och Szczecin. Jag kan ju säga att trafiken är ganska okej för att vara Polen men det är fortfarande väldigt galen körning om man jämför med svensk trafik.
Själv har jag inte polskt körkort, för att svara på frågan :)
😃