Polen iFokus

Polen

Etikett: resor
Läst 1363 ggr
Malyna
0

Sparesor till Polen

Tänk dig en god frukostbuffé, en simtur i poolen. Efter det en avslappnad massage av utbildade massörer. Detta kan bli sant!

Att många har som dröm att åka på sparesa är ingen myt. Det är dyrt i Sverige & i många andra länder. Men kollar man priserna i Polen så är det inte alls så dyrt. Alla har råd med detta!

Många åker till hamnstäderna nära Sverige, antingen bilar dom ner (tar färjan över) eller så flyger dom. Populära städer är Gdansk, Sopot, Świnoujście mfl. Hotellen varierar, bland annat vad du har tänkt dig för sorts sparesa samt priser & kvalité. Som sagt; alla har råd med en sparesa i Polen!

Sajtvärd på Polen

[Tassy]
0

Vad kan en sådan resa tänkas kosta på ett ungefär, grovt räknat?
Jag skulle gärna testa att åka om jag hade råd!

Malyna
0

Det beror ju givetvis på vad man har tänkt sig för hotell :) Om det ska vara finare sorten eller om det går bra med lite "dammråttor" här & där. Ja, du förstår! Vi bokade ett fint hotell nu i Polen för tre nätter till priset mindre än 1 000 kr ink frukostbuffé & parkering. Sedan färjan över tur & retur kostar runt 2 000 kr om man väljer färdas med båt. Flyg är billigare men då får man tänka på taxi eller promenader :) En helkroppsmassage i Polen runt 45 min kostar ca 100-250 kr beroende på vart du är &. Men dom är duktiga :) Dom andra behandlingarna är också mycket bra! Bra sidor för att kolla hotell (där dom även har spa inklusive) är www.booking.com.

Sajtvärd på Polen

Katowice
0

de finns hostel för 100 kr/natt om man vill bo på detta sätt oxå (: man tjänar ganska mycket på det, eftersom man bara "sover" på rummet o sen är ute hela dagarna eller ligger i poolen (:

[Tassy]
0

Aha, då fick jag ett hum om vad det handlar om för summor iallafall 🙂 inte helt omöjligt att få till!

Malyna
0

Vi är några som åker ner nu för att koppla av :) och vi är studerande eller jobbar med låga löner, så alla kan :) hoppas du får en trevlig resa i alla fall.

Sajtvärd på Polen

[Tassy]
0

Jo bara man ger sig tusan på det så brukar man klara det mesta även med dålig ekonomi. 🙂

Malyna
0

Ja, precis :)

Sajtvärd på Polen